Zawartosc naszej strony internetowej.
WODA
To jest tekst napisany kursywą i jest pogrubiony.
Piotr Mantaj
Stan cywilny: kawaler
1) Jak nazywać pliki .html? Wszystkie podstrony powinny odnosić sie nazwą do swojej zawartości. Nazwa podstrony powinna być samoopisująca.
2) Czemu głowny plik html nazywa się index.html? Musi. Serwery mają domyślnie zaprogramowane, by szukać index.html jako strony głównej.
3) Czemu podpunkty jak te są nieprofesjonalne?
4) Dlaczego warto byłoby tu zastosować tag <ol>?
Tematem dzisiejszej lekcji jest:
Tagi w HTML:
Tekst lub obrazek z linkiem
Nagłówek to zwykły tekst, ale jednak powiększony i umieszczony nad innym tekstem.
Te powiększenie powoduje, że skupiamy się na tego typu tekście bardziej niż na tym co jest pod nagłówkiem.
Przy pomocy tagów <h1> do <h6>, gdzie h1 oznacza najważniejszy i największy nagłówek, a h6 najmniejszy. H to pierwsza litera od słowa header czyli z ang. nagłówek.
Przykładem nagłówka może być pisany dużo większą czcionką w gazecie tak jakby podtytuły poszczególnych tekstów. Taki nagłówek ma przyciągnąć uwagę lub zwiększyć czytelność.
Po to je tworzymy, by skupić uwagę na KLUCZOWYM(najważniejszym) przekazie tekstu.
Niektóre części tekstu mogą kogoś nie interesować, a nagłówki pozwalają szybko przeskoczyć wzrokiem do konkretnej części tekstu, która interesuje użytkownika.Albert Einstein
Wiadomo, że taki a taki pomysł jest nie do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie dokonuje tego wynalazku.
Adam powiedział: Przekaż jej, że jej nie lubię
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Król elfów
HTML to język znaczników do tworzenia stron WWW.
<u> podkreślenie pod tekstem <u>
Uwielbiam koty i psy.
Uwielbiam koty i psy.
Zanim o zrobisz to upewnij się, że przeczytasz instrukcję obsługi.
CSS jest odpowiedzialny za wygląd Twojej strony internetowej.
CSS to z ang. Cascading Style Sheets, czyli Kaskadowe Arkusze Stylów.
H 2O
x2 = 0
#include <iostream>
#include <vector>
#include <typeinfo>
using namespace std;
int main()
{
vector<int> wholeNumbers {20, 10, 4, -3, 25};
double nrOfPeople = 20.5;
cout << nrOfPeople << endl;
cout << typeid(nrOfPeople).name() << endl;
for(auto it = wholeNumbers.begin(); it != wholeNumbers.end(); it++)
{
cout << *it << endl;
}
return 0;
}
Liczba 70 jest o 40% większa od liczby c. Jaką wartość ma liczba c?
Nazwa | Cena(zł) |
---|---|
C++ | 49 |
PHP | 39 |
Java | 45 |
table>caption{Nazwa-Podpis}+(thead>(tr>th{Dana $}*5))+(tbody>(tr*3>td{Zawartość $}*5))
Dana 1 | Dana 2 | Dana 3 | Dana 4 | Dana 5 |
---|---|---|---|---|
Zawartość 1 | Zawartość 2 | Zawartość 3 | Zawartość 4 | Zawartość 5 |
Zawartość 1 | Zawartość 2 | Zawartość 3 | Zawartość 4 | Zawartość 5 |
Zawartość 1 | Zawartość 2 | Zawartość 3 | Zawartość 4 | Zawartość 5 |
Kategoria | Nazwa | Cena(zł) |
---|---|---|
Programowanie | C++ | 49 |
PHP | 39 | |
Java | 45 | |
WWW | HTML | 49 |
CSS | 39 | |
JavaScript | 45 | |
Kursy w j. polskim |
To jest testowy tekst 1
To jest testowy tekst 2
To jest testowy tekst 3
To jest testowy tekst 1
To jest testowy tekst 2
To jest testowy tekst 3
Piotr MantajSelektor | Wyjaśnienie |
---|---|
p | wybierz wszystkie selektory o tagu p |
.foo | wybierz wszystkie elementy, których class='foo' |
#identyfikator | wybierz wszystkie elementy, których id='identyfikator' |
div, p | wybierz wszystkie elementy o tagu div oraz p |
div p | wybierz wszystkie elementy o tagu p wewnątrz elementu div |
div .foo | wybierz wszystkie elementy o class='foo', wewnątrz elementu div |
div p.foo | wybierz wszystkie elementy o tagu p, których class='foo' - wewnątrz elementu div |
* | wybierz wszystkie elementy na stronie |
Foo
Foo
not foo
Tu jest tekst
To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym. To jest testowy tekst o niczym.
Podzielę się z Wami wskazówką dotyczącą efektywnego zarządzania swoim mózgiem.
Czy wiecie o tym, że zapominamy prawie wszystkie dopiero co poznane wiadomości tego samego dnia?
Czy wiece, że jeśli podświadomie lub też świadomie nie damy sobie powodu do zapamiętania nowo poznanej informacji to:
Dlatego też, po poznaniu czegokolwiek nowego, daj sobie chwilę i pomyśl:
Do czego może przydać Ci się nowo poznana wiedza?
Dlaczego warto się tego nauczyć?
Jak mógłbyś skorzystać z nowo poznanej informacji na praktycznym przykładzie?
Czy rozumiesz znaczenie każdego słowa z np. nowo poznanej definicji? Przez rozumienie, mam na myśli, czy jesteś w stanie wyjaśnić komuś jak dziecku to co przed chwilą się nauczyłeś?
Jeśli odpowiesz sobie na te pytania, na spokojnie, to będziesz miał dużo większą szansę na zapamiętanie nowo poznanych informacji.
Teraz Cię trochę zaskoczę ;)
Pomimo, że piszemy programy na komputerach to warto tworzyć krótkie programy na kartce papieru.
Dlaczego? A kiedy ostatni raz pisałeś coś na papierze? (oczywiście chodzi mi o coś dłuższego) Mamy teraz erę komputerów więc ludzie rzadko piszą na papierze chyba, że są w szkole albo są do tego zmuszeni sytuacją.
Możesz sobie teraz myśleć tak: "Poważnie? Pisanie na papierze programów, przecież to głupie. Czemu powinno mnie to w ogóle obchodzić?"
Powinno Cię to obchodzić, ponieważ udowodniono, że nasz mózg tworzy ogromną ilość połączeń podczas gdy piszemy. Dzięki zapisywaniu nowo poznanych wiadomości masz większą szansę na to, aby je zapamiętać i przypomnieć sobie w przyszłości, czy też je po prostu zrozumieć.
Dzieje się tak ponieważ ścieżki w mózgu do alfabetu, z którego korzystamy podczas pisania, są jak autostrady z wieloma punktami doczepienia się. W końcu alfabet znamy od prawie zawsze, a ścieżki do rzeczy, które znamy dłużej są szersze i jest ich więcej dlatego właśnie w tym wypadku są to wręcz autostrady. A zapamiętywanie informacji w mózgu polega na tym, że dołączamy kolejne informacje do już istniejących ścieżek. Nowe informacje są po prostu doczepiane do starych. Im bardziej 'wytarte' ścieżki i im częściej 'używane' tym lepiej dla nas i dla naszego zapamiętywania. Dlatego warto bawić się w skojarzenia podczas zapamiętywania czegoś lub też nadawania temu sensu.
Więc od dzisiaj przestań oglądać video tutorial na 'auto-pilocie'. Nie oglądaj ich jeden po drugim bez robienia ćwiczeń/tworzenia notatek. Oczywiście, szybciej jest przelecieć przez wszystkie lekcje 'tak po prostu', ale nie wyciągniesz z nich tak wiele, gdybyś robił notatki.
Tak więc rób notatki, nadawaj sens temu co robisz, a gwarantuje Ci, że osiągniesz tym ogromne korzyści.
I jak zwykle, gdy czegoś nie wiesz to pytaj. Ja jestem tu zawsze po to, aby rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości :)